Sfeerverslag NVTA ledenvergadering 22 maart 2014

Wanneer de dag begint met omleidingen in het openbaar vervoer en aanrijdingen op het spoor en Utrecht even heel onbereikbaar blijkt, zakt me de moed in de schoenen. Ik beland in één of ander boemeltje richting Woerden en daarna moet ik maar zien hoe ik verder kan komen. In de trein ontmoet ik Jaqueline, zij gaat ook naar de NVTA dag. We voeren een prachtig TA gesprek, hoe kwam je met TA in aanraking en zo verder. Onze vergadering is alvast begonnen. Ondertussen appen we vrolijk naar bestuursleden dat wij onderweg zijn, maar dat het nog wel even gaat duren. Na ongeveer drie uur extra vertraging hebben ook wij dan eindelijk onze bestemming bereikt.
De ledenvergadering is al begonnen, de sfeer is goed. Ik zie veel mensen en dat doet me goed te zien dat er zo’n hoge opkomst is. Het jaarverslag wordt besproken, het bestuur wordt gestrookt, de actieve werkplaatsen krijgen aandacht, voor het werk dat de Strookredactie geleverd heeft wordt geapplaudiseerd en tot mijn grote verbazing mag ook ik bij het vieren een roos in ontvangst nemen ( CTA onder contract ).
Omdat de vergadering wat uitgelopen is gaan we direct door naar een heerlijke lunch. Ik zoek even wat bekenden op en praat bij. De mensen die zich opgegeven hebben voor het middagprogramma druppelen al binnen. Ik tel zo’n 60 mensen, 70 misschien. We komen plenair bij elkaar. De organisatie is wat rommelig; waar zijn de workshops, heb je je naam al opgeschreven en welke workshops zitten in de eerste ronde en in de tweede ronde. Helaas moet ik kiezen omdat ik naar 2 workshops wilde, die beiden in de eerste ronde zaten. Dit verloopt in gemoedelijke sfeer en ik beland bij de workshop logosynthese door Nicoline van der Heijden. We krijgen theorie en doen oefeningen waarin we ervaren hoe bewust we zijn van ons lichaam. Daarna volg ik een workshop bij Marij Peeters over interlocking script. Met name de oefening waarin we concreet een casus toepassen op het scriptsysteem vind ik erg goed om te doen.
Ik vind vooral de ontmoeting met de andere leden prettig. Zowel tijdens de oefeningen als in de workshops heerst er een een sfeer van harmonie; iedereen is gelijkwaardig of je nu net bekend met TA of als opleiders deelneemt.
Wanneer daarna de borrel volgt, merk ik dat best wel moe ben en nog meer mensen wil spreken, maar dat het ook al laat is en ik nog terug moet reizen. Overigens verloopt die reis met enige omleiding prima en in mijn gedachten passeert de dag nog even de revue. Ik heb een moe maar voldaan gevoel.
maart 2014
Ingrid Schaafsma